Om mig



Bildresultat för liten engelsk flagga
Info:

I am a preacher based in Sweden. I have been in fulltime ministry since 1993 and have had the great privilege to preach and visit many churches. I suggest that you go to our Facebook where we update regurarly.

I am also hosting a national TVprogram every Friday 9.30pm at the Swedish Channel 10. "Faith & Wonders"is broadcasted from the global missionwork I am involved in.

Dont hesitate to contact me and my team for invitations. We travel intensively with the fire of God. I belong the to the Swedish Pentecostal Movement and also the pastorsorganisation since 1993.

SUPPORT!

Outside Sweden:
Bank: Nordea (Sweden)
SWIFT: NDEASESS
IBAN: SE43 9500 0099 6034 6290 2051


Bildresultat för liten svensk flagga

Nu varje månad! Skicka ett mail:
info@missionofhope.nu Berätta att du vill ha nyhetsmailet så kommer du med på den växande maillistan.

Bakgrund:
Jag och min fru Maria gifte oss 1990, och sedan 1993 är vi djupt involverade i att predika och missionera på olika sätt. Jag har haft förmånen att resa i olika länder med bas i Sverige och de sista åren har Skandinavien och Europa varit fokus.

Jag är med i Pingströrelsens pastorsorganisation sedan 1993.

Mitt hjärta är att få se människor komma till tro, att få se Guds kraft beröra människor till förvandling. Vår tjänst är med och reser upp nästa generation som ska ta kyrkan in i framtiden för att nå nya generationer. Jag och teamet vill vara med och förlösa Guds kraft och kärlek över nästa generation och även i de etablerade sammanhangen.

Mission.
Missionsarbete i Lettland är också något som jag är involverad i. Jag är också programledare i "Tro & Under" som sänds på Kanal 10 varje fredagskväll kl 21.30.

Det genomförs olika satsningar i länder som inte har kostnadstäckning, samt att vi hela tiden behöver förstärka vår bas så vi kan sträcka oss längre. Din support är viktig. Vi är så glada för de som redan ger till tjänsten. Du kan också bli med.

Nu kan du Swisha din gåva till oss!

Swish: 1233048907.
PlusGiro: 6290205-1
Bildresultat för logotyp swish

Morgan Carlsson
preacher/pastor


torsdag 23 mars 2017

Bekräftelsebehov är en återvändsgränd.....

Arbetet fortsätter och evangeliet är lika kraftfullt och livsförvandlande som alltid. Jag och teamet har fått vara med och se förvandlade liv. Det är fantastiskt att höra vad Gud gör och att få vara mitt i detta är en stor nåd.


Lite senare under 2017 ”firar” jag 25 år som predikant/preacher…. Har fått nåden att resa mycket och vara med om mycket men jag har alltid satt en ära i att predika med samma frimodighet och glöd oavsett om det är stora internationella konferenser/kyrkor eller om det är väldigt små sammanhang.

Jag tror att människor som bara söker sig till de stora plattformarna för sin egen skull, har stora problem. Bekräftelsebehov, strävan att få en klapp på axeln och kanske att få röra sig med andra "namn" som i sin tur har stora internationella plattformar är för mig bara patetiskt. Självklart vill en predikant nå ut med det som ligger på hjärtat men att i sig själv sträva efter någon slags bekräftelse och hitta njutningen i sitt "kött" är bara en andlig återvändsgränd. Nu har jag fått se hur Gud har lett mig och hela min familj ut i sammanhang som jag aldrig trodde skulle vara möjligt, men samtidigt stå kvar i ett av de kanske mest ”bortglömda” regionerna i Sverige, norra Värmland. 

Vi kommer alla aldrig att bli något annat än en tjänare. En sann tjänare söker inte sitt eget utan har en längtan efter att få vara där Gud vill du ska vara, oavsett om det är det ena eller andra sammanhanget. En tjänare kommer alltid att konfronteras med ödmjukhet och tjänarskap. Att tjäna alla med samma hjärta. Att inte söka tom ära utan att hela tiden utvecklas i sin relation med Gud.

Jag har mött många predikanter under de 25 åren och jag har märkt att en del vill göra "karriär". Från en församling till en liten större, från en större till ännu större.... Ja, det är ju inte fel, bara det är Gud som leder. Hur många har gått från stora plattformar till "mindre" sammanhang för att Gud säger det?? Jag har mött några genom åren, dock inte många i Sverige. Vilka planterar församlingar där det inte finns några alls, och då menar jag i Sverige?

Det jag säger är inte utifrån något annat än att jag har en nöd över att få se Guds rike utbredas utifrån en ödmjukhet och ett sant tjänarskap.

Vi klappar inte om varandra bara när andra ser det, utan vi arbetar hårt och nitiskt i det Gud gett oss, oavsett om någon ser på eller inte. Vi jobbar på, helt enkelt!!!

Det enda jag behöver när jag möter min JESUS är ett leende från honom...en blick som jag känner igen, ett igenkännande. Ett leende som går djupt ner i mig och som bara bekräftar att jag gjorde så gott jag kunde i det som Gud gav mig.

Vi har inget att sträva efter i vår egen kraft. Vi har inte några egna ambitioner att "bli något". Om man ska bli nåt i Guds rike så går det "nerför". Vi ska dö bort från oss själva, och att underordna sig Gud och Hans Ord, att tjäna honom med rent samvete och rena händer, det är nyckeln till att få kraft och makt över demoniska makter, att få se Guds rike bryta fram.

Det är bara de som har ett rent samvete som kan se in i JESU ögon! Att känna Hans närvaro är ljuvligt, men att se in i Hans ögon kan bara de göra som har ett rent uppsåt och rent samvete och som inte söker sitt eget. Detta gäller även predikanter!

Jag ber till Gud om att Han ska fortsätta hålla mig, familjen och teamet nära Hans hjärta. Du är viktig som understödjare.

OBS! I juni har jag en satsning i Lettland, i Daugauvpils. 14- 18 juni kommer vi ha en konferens och försöka samla alla ledare i regionen. Var med och ge så vi kan täcka de kostnader som är i samband med denna resa!

Dina gåvor möjliggör att vi kan sträcka oss till de som inte har kostnadstäckning, samt att vi kan fortsätta med vårt arbete. Jag kommer fortsätta med samma frimodighet som alltid.

Vi har även bön varje onsdag 19. Maila in ditt bönebehov så ber tar vi med det.

Kommande resor är:

APRIL
1-2/4 Mora, Centrumkyrkan
1/4 Siljansnäs, FrikyrkoFörs.(19.00)
26/4 Linköping, Victory BibelCenter(onsd 19)

MAJ
6/5 Karlstad, Korskyrkan
7/5 Sunne, Missionskyrkan
12-14/5 Ullånger, HögaKustenKyrkan
25-27/5 FINLAND, Åbo Livets Ord (torsd-lörd)

JUNI
14-18/6 LETTLAND, Daugavpils, New Life
30-2/7 Skara, Tältmöten

JULI
12-16/7 FINLAND, Seinajoki, SummerFest

AUG
2-3/8 Vetlanda, Tältmöten
26-27/8 Leksand, Pingstkyrkan

DU KAN REDAN NU GE EN GÅVA VIA SWISH – ETT SMIDIGT SÄTT  - ELLER PLUSGIROT.


TACK FÖR DIN GÅVA!

PlusGiro: 6290205-1
Swisha:   1233048907

Från utlandet:
SWIFT: NDEASESS

IBAN: SE43 9500 0099 6034 6290 2051

// C ya!