Om mig



Bildresultat för liten engelsk flagga
Info:

I am a preacher based in Sweden. I have been in fulltime ministry since 1993 and have had the great privilege to preach and visit many churches. I suggest that you go to our Facebook where we update regurarly.

I am also hosting a national TVprogram every Friday 9.30pm at the Swedish Channel 10. "Faith & Wonders"is broadcasted from the global missionwork I am involved in.

Dont hesitate to contact me and my team for invitations. We travel intensively with the fire of God. I belong the to the Swedish Pentecostal Movement and also the pastorsorganisation since 1993.

SUPPORT!

Outside Sweden:
Bank: Nordea (Sweden)
SWIFT: NDEASESS
IBAN: SE43 9500 0099 6034 6290 2051


Bildresultat för liten svensk flagga

Nu varje månad! Skicka ett mail:
info@missionofhope.nu Berätta att du vill ha nyhetsmailet så kommer du med på den växande maillistan.

Bakgrund:
Jag och min fru Maria gifte oss 1990, och sedan 1993 är vi djupt involverade i att predika och missionera på olika sätt. Jag har haft förmånen att resa i olika länder med bas i Sverige och de sista åren har Skandinavien och Europa varit fokus.

Jag är med i Pingströrelsens pastorsorganisation sedan 1993.

Mitt hjärta är att få se människor komma till tro, att få se Guds kraft beröra människor till förvandling. Vår tjänst är med och reser upp nästa generation som ska ta kyrkan in i framtiden för att nå nya generationer. Jag och teamet vill vara med och förlösa Guds kraft och kärlek över nästa generation och även i de etablerade sammanhangen.

Mission.
Missionsarbete i Lettland är också något som jag är involverad i. Jag är också programledare i "Tro & Under" som sänds på Kanal 10 varje fredagskväll kl 21.30.

Det genomförs olika satsningar i länder som inte har kostnadstäckning, samt att vi hela tiden behöver förstärka vår bas så vi kan sträcka oss längre. Din support är viktig. Vi är så glada för de som redan ger till tjänsten. Du kan också bli med.

Nu kan du Swisha din gåva till oss!

Swish: 1233048907.
PlusGiro: 6290205-1
Bildresultat för logotyp swish

Morgan Carlsson
preacher/pastor


torsdag 30 mars 2017

BönePartners lägger grunden...

Bästa BönePartner,                                                  

Jag vill på detta sätt tacka Dig för att du ber för mig och det arbete som jag och teamet gör sedan många år genom Mission of Hope International. Utan bön och den uppmuntran man hela tiden får så skulle vi inte kunna göra det vi gör. 

Vi är djupt tacksamma att det finns många ber för oss 5 min /dag. Du kanske är en av de som också vill be 5 min /dag för det vi gör. Det är mycket som ligger i pipeline och vi behöver vara skärpta på allt sätt så vi gör allt i rätt ordning och på rätt sätt. 

Vårt arbete är möjligt för att det finns bönepartner som tar av sin tid och ber.  Det är en stor förmån att få ha missionsvänner som vi vet ber och tror på bönens makt. Vi är djupt tacksamma för den generositet som Ni visat oss.

Era böner är registrerad i himlen. Vi är glada för att Ni också kommer ihåg oss i era förböner även i fortsättningen. Vi är hela tiden beroende av kärleksfulla och generösa missionsvänner som vill ge av sin tid och även sin ekonomi.

Vi är på gång att helt gå över till MÅNADSMAIL.

1)  Du som idag får Nyhetsbrevet i din vanliga brevlåda och fortfarande vill ha det, måste höra av sig till oss.

2) Du som vill ha MånadsMailet - Vi behöver Din mailadress om du inte redan får MÅNADSMAILET från oss.  (info@missionofhope.nu)

Nu till helgen är jag i två mindre platser, Siljansnäs och Mora. Vi har också under veckan fått flera öppningar när det gäller de Baltiska länderna. Vi återkommer om det! 


In Christ,

//Morgan C 

Swish: 1233048907
Bank: Nordea/Plusgiro: 6290205-1


SWIFT: NDEASESS (Nordea Bank)
IBAN: SE43 9500 0099 6034 6290 2051