Om mig



Bildresultat för liten engelsk flagga
Info:

I am a preacher based in Sweden. I have been in fulltime ministry since 1993 and have had the great privilege to preach and visit many churches. I suggest that you go to our Facebook where we update regurarly.

I am also hosting a national TVprogram every Friday 9.30pm at the Swedish Channel 10. "Faith & Wonders"is broadcasted from the global missionwork I am involved in.

Dont hesitate to contact me and my team for invitations. We travel intensively with the fire of God. I belong the to the Swedish Pentecostal Movement and also the pastorsorganisation since 1993.

SUPPORT!

Outside Sweden:
Bank: Nordea (Sweden)
SWIFT: NDEASESS
IBAN: SE43 9500 0099 6034 6290 2051


Bildresultat för liten svensk flagga

Nu varje månad! Skicka ett mail:
info@missionofhope.nu Berätta att du vill ha nyhetsmailet så kommer du med på den växande maillistan.

Bakgrund:
Jag och min fru Maria gifte oss 1990, och sedan 1993 är vi djupt involverade i att predika och missionera på olika sätt. Jag har haft förmånen att resa i olika länder med bas i Sverige och de sista åren har Skandinavien och Europa varit fokus.

Jag är med i Pingströrelsens pastorsorganisation sedan 1993.

Mitt hjärta är att få se människor komma till tro, att få se Guds kraft beröra människor till förvandling. Vår tjänst är med och reser upp nästa generation som ska ta kyrkan in i framtiden för att nå nya generationer. Jag och teamet vill vara med och förlösa Guds kraft och kärlek över nästa generation och även i de etablerade sammanhangen.

Mission.
Missionsarbete i Lettland är också något som jag är involverad i. Jag är också programledare i "Tro & Under" som sänds på Kanal 10 varje fredagskväll kl 21.30.

Det genomförs olika satsningar i länder som inte har kostnadstäckning, samt att vi hela tiden behöver förstärka vår bas så vi kan sträcka oss längre. Din support är viktig. Vi är så glada för de som redan ger till tjänsten. Du kan också bli med.

Nu kan du Swisha din gåva till oss!

Swish: 1233048907.
PlusGiro: 6290205-1
Bildresultat för logotyp swish

Morgan Carlsson
preacher/pastor


måndag 24 april 2017

Vågar du krossa JANTE????


Idag har jag återigen haft kontakt med en rad olika personer och genom all teknik som finns så kan man bo så "avsides" som jag gör..  Många frågar mig hur man kan bo där jag bor, eftersom jag reaser så mkt.... Bra fråga! Det är bara att söka på Google så förstår du att Ekshärad (där jag har mitt kontor) inte är en stor plats, minst sagt.. men det är en trevlig plats och det är här jag bott med familjen sedan 1993. Vi har flygplats här, Hagfors Airport ;) och det är flera anslutningar varje dag till och från Arlanda, Stockholm.

Så på det sättet har jag snabbare restid till både Arlanda och Sthlm centrum än de som bor ca 10 mil från Sthlm... Ja, det är som det är.. Här bor vi nu ivf och jag arbetar utifrån de förutsättningar som finns här lokalt. Jag har ju arbetat en hel del här lokalt också sedan 1993 och jag kan lugnt säga att jag har fått se hur omständigheter gett mig en del positiva saker som jag bär med mig när jag reser i andra sammanhang, alltid större ;) .. Våra två äldsta barn har flyttat för några år sedan och snart är den tredje på väg under nästa år.. Vad framtiden har för oss vet vi inte som familj, men en sak vet vi och är övertygade om: Vi kommer fortsätta jobba hårt och göra så gott vi kan.. Jag som rest och predikat, undervisat o varit med och arrangerat olika event och konferenser sedan 1993 vet att det spelar ingen roll vart jag bor. Vi som familj är bara så taggade på det som kommer längre fram. Gud vet!

En sak som vi har fått stå emot här i min hembygd sedan vi kom hit är "JANTE"! Kan du tänka dig! I en bruksbygd så verkar det som att jante är en inbyggd gen som går från generation till generation.. Till och med att inom de kristna leden så har den där "jante" dykt upp som obehagliga upplevelser och man har fått ladda sina vapen och fått skjuta ner lite av detta... (förstå bilden rätten). En del verkar tro att jantelagen är en gåva som man ska försöka dela med sig av till så många som möjligt.. och då talar jag om kyrkans värld. Helt otroligt! Jantelagen har ibland tagit ett strupgrepp på alla de som har visioner och drömmar. De har direkt fått smaka på denna hemska betska upplevelse.

Jag kan vara personlig och säga att alla de initiativ som jag tagit på hemmaplan, så har jag aldrig kunnat undgå att brotta ner jante. Det har poppat upp lite överallt.. Om det inte visat sig där man trott, så nog kommer det genom andra.. ! Ett märkligt fenomen. Så visst har man fått "kämpa trons goda kamp" här i Norra Värmland.

Men trots detta och ett sammanhang som inte har de resurser som man drömmer om, har vi gjort så gott vi har kunnat. Församlingarna i norra Värmland är få och väldigt små. Landsbygden slår även mot frikyrkan. De unga som är tänkt att bli framtidens ledare, de flyttar och de äldre går bort. Mitt i allt detta så finns det de som fortfarande inte har gett upp. Vi är ett antal som vägrar acceptera religiositet, jante, falsk ödmjukhet (som leder till högmod ibland). Det finns ett antal som fortfarande ber med stark tro.

Jante är ingen nyhet för någon av oss, men visst suger det kraft ibland. Misstänksamhet är också ofta kopplat till jante. Så var med och bed att Sverige ska göra upp med jante. Jante hindrar drömmer och visioner. Jante har ibland också gjort att det som Gud har tänkt gått förbi en plats och etablerats på en annan plats.

Stå med mig i allt det som vi gör. Jag fortsätter att resa och är bara så taggad och inspirerad att få göra det jag gör. Att även få vara kopplat till ett stort framgångsrikt missionsarbete inom media är en stor bonus. Att få vara programledare för programmet "Tro & Under" som sänds varje fredag 21.30 på Kanal 10 är en förmån..! Känns så roligt!

Vill du vara med och ge mig och teamet verktyg och förutsättningar att fortsätta anordna konferenser på platser i länder som inte har kostnadstäckning? Ge din gåva!

Ja, detta var lite naket, avklätt från mig idag.. och lite annorlunda än de gånger jag skrivit tidigare men jag bestämmer ju själv vad jag skriver på min egen blogg ;) !!!!

Var rädd om er där ute! Gud är på din sida!

Vill du en gåva redan idag till Mission of Hope?
Vi behöver trofasta givare och understödjare både i bön och ekonomiskt! 

Blessings, 


Swish: 1233048907
PlusGiro: 62902025-1

Support from other countries:
SWIFT: NDEASESS (Nordea Bank)

IBAN: SE43 9500 0099 6034 2051