Om mig



Bildresultat för liten engelsk flagga
Info:

I am a preacher based in Sweden. I have been in fulltime ministry since 1993 and have had the great privilege to preach and visit many churches. I suggest that you go to our Facebook where we update regurarly.

I am also hosting a national TVprogram every Friday 9.30pm at the Swedish Channel 10. "Faith & Wonders"is broadcasted from the global missionwork I am involved in.

Dont hesitate to contact me and my team for invitations. We travel intensively with the fire of God. I belong the to the Swedish Pentecostal Movement and also the pastorsorganisation since 1993.

SUPPORT!

Outside Sweden:
Bank: Nordea (Sweden)
SWIFT: NDEASESS
IBAN: SE43 9500 0099 6034 6290 2051


Bildresultat för liten svensk flagga

Nu varje månad! Skicka ett mail:
info@missionofhope.nu Berätta att du vill ha nyhetsmailet så kommer du med på den växande maillistan.

Bakgrund:
Jag och min fru Maria gifte oss 1990, och sedan 1993 är vi djupt involverade i att predika och missionera på olika sätt. Jag har haft förmånen att resa i olika länder med bas i Sverige och de sista åren har Skandinavien och Europa varit fokus.

Jag är med i Pingströrelsens pastorsorganisation sedan 1993.

Mitt hjärta är att få se människor komma till tro, att få se Guds kraft beröra människor till förvandling. Vår tjänst är med och reser upp nästa generation som ska ta kyrkan in i framtiden för att nå nya generationer. Jag och teamet vill vara med och förlösa Guds kraft och kärlek över nästa generation och även i de etablerade sammanhangen.

Mission.
Missionsarbete i Lettland är också något som jag är involverad i. Jag är också programledare i "Tro & Under" som sänds på Kanal 10 varje fredagskväll kl 21.30.

Det genomförs olika satsningar i länder som inte har kostnadstäckning, samt att vi hela tiden behöver förstärka vår bas så vi kan sträcka oss längre. Din support är viktig. Vi är så glada för de som redan ger till tjänsten. Du kan också bli med.

Nu kan du Swisha din gåva till oss!

Swish: 1233048907.
PlusGiro: 6290205-1
Bildresultat för logotyp swish

Morgan Carlsson
preacher/pastor


torsdag 4 maj 2017

Generositet - en livsstil....


Generositet är en nog en livsstil. Man kan ju ge bort saker ibland men att just det skulle vara samma sak som att ha en generös livsstil håller inte. En generös livsstil är såååå mycket mer! 


Generositet börjar i det lilla. Inte bara i pengar utan om man fostras in i denna livsstil så ser man alltid värdet i att låta andra lyckas och låta andra växa förbi en på det området man själv är ledare i. Den största egenskapen en ledare har, och kanske den svåraste att erkänna, är att låta andra växa förbi det som man själv står i eller är en del i. För det handlar inte om mig i alla fall! Det handlar om så mycket mer! Själviskhet och egoism är en bromskloss! 



Motsatsen är ju kontroll, girighet, dolda agendor, självrättfärdighet osv.. Men generositet kan bara de ha, som har ett transparent sätt och som vill att andra ska lyckas. Jag tycket inget talar ett tydligare språk eller tjänar människor bättre, än just detta. Äkta (det finns falsk) generositet är inte nåt som plötsligt händer då och då. Det kommer alltid från hjärtat och man märker det på människor rätt snart hur generösa de är på olika områden. 



Jag vill ge dig några punkter som jag och min familj har försökt att leva efter sedan många, många år.. ja, sedan vi blev ett par och sedan gifte oss 1990: 



1. Var tacksam för det du har
Det är svårt att vara generös när man inte är nöjd med det man har. 



2. Sätt andra före dig själv. 
Måttstocken för en sann och framgångsrik ledare är inte antalet människor som tjänar honom, utan antalet människor som han betjänar. Generositet kräver att man sätter andra först. 



3. Låt inte begäret efter ägodelar få makt över dig. 
Fler och fler blir slavar under BEGÄRET att samla på sig ägodelar. En författare (Richard Foster) sa; "Att äga saker är en besättelse i vår kultur. Om vi äger något, känner vi att vi kan kontrollera det, och om vi kan kontrollera det tror vi det ska ge oss njutning" Hela tanken är ju en enda stor illusion! Om du ska ha

kontroll över ditt hjärta kan du inte låta saker och människor få kontrollen över dig. 



4. Se på pengar som en resurs - inte ett mål. 



Dessa 4 enkla levnadspunkter har jag och min familj försökt att leva efter.. Inte alltid lätt men vi har hela tiden stämt av och gjort någon slags av familjeinventering varje år och det har varit väldigt nyttigt! 



Så försök du också! 

Nu till helgen har jag ett lugnare tempo. Jag ska till Sunne Missionskyrka och predika kl 11.00. Sedan nästa helg är det Höga Kusten Kyrkan i Ullånger. Sen är det Livets Ord i Åbo/Finland och direkt efter det PingstKonferen i Pingstkyrkan Sandviken. Var med och be för dessa möten och konferenser.. 

Jag kommer som vanligt att predika frimodigt och Guds kraft och kärlek kommer förvandla de som är öppna för en touch från himlen. 

TACK också till Er som under April har gett av er tid och era resurser! Ni är guld värda! Detta gör vi tillsammans och jag är så glad över den respons och den kärlek ni visar mig i den tjänst som jag haft i snart 25 år. Vi som familj är djupt berörda! 

Tack! 

Du som vill ge en gåva till kommande satsningar där det saknas kostnadstäckning och även till de konferenser som vi arranger eller är medarrangörer till så är detta de sätt du kan ge till Mission of Hope Int:  

Swish: 1233048907
PlusGiro: 6290205-1

7/5 Sunne, Missionskyrkan
12-14/5 Ullånger, HögaKustenKyrkan
20/5 Märsta, ledardag
25-27/5 FINLAND, Åbo Livets Ord (torsd-lörd)

JUNI
2-4 juni Sandviken, PingstKonferens
4 juni Hedemora, Pingstkyrkan (11.00)
14-18/6 LETTLAND, Daugavpils, New Life
30-2/7 Skara, Tältmöten








C ya!