Om mig



Bildresultat för liten engelsk flagga
Info:

I am a preacher based in Sweden. I have been in fulltime ministry since 1993 and have had the great privilege to preach and visit many churches. I suggest that you go to our Facebook where we update regurarly.

I am also hosting a national TVprogram every Friday 9.30pm at the Swedish Channel 10. "Faith & Wonders"is broadcasted from the global missionwork I am involved in.

Dont hesitate to contact me and my team for invitations. We travel intensively with the fire of God. I belong the to the Swedish Pentecostal Movement and also the pastorsorganisation since 1993.

SUPPORT!

Outside Sweden:
Bank: Nordea (Sweden)
SWIFT: NDEASESS
IBAN: SE43 9500 0099 6034 6290 2051


Bildresultat för liten svensk flagga

Nu varje månad! Skicka ett mail:
info@missionofhope.nu Berätta att du vill ha nyhetsmailet så kommer du med på den växande maillistan.

Bakgrund:
Jag och min fru Maria gifte oss 1990, och sedan 1993 är vi djupt involverade i att predika och missionera på olika sätt. Jag har haft förmånen att resa i olika länder med bas i Sverige och de sista åren har Skandinavien och Europa varit fokus.

Jag är med i Pingströrelsens pastorsorganisation sedan 1993.

Mitt hjärta är att få se människor komma till tro, att få se Guds kraft beröra människor till förvandling. Vår tjänst är med och reser upp nästa generation som ska ta kyrkan in i framtiden för att nå nya generationer. Jag och teamet vill vara med och förlösa Guds kraft och kärlek över nästa generation och även i de etablerade sammanhangen.

Mission.
Missionsarbete i Lettland är också något som jag är involverad i. Jag är också programledare i "Tro & Under" som sänds på Kanal 10 varje fredagskväll kl 21.30.

Det genomförs olika satsningar i länder som inte har kostnadstäckning, samt att vi hela tiden behöver förstärka vår bas så vi kan sträcka oss längre. Din support är viktig. Vi är så glada för de som redan ger till tjänsten. Du kan också bli med.

Nu kan du Swisha din gåva till oss!

Swish: 1233048907.
PlusGiro: 6290205-1
Bildresultat för logotyp swish

Morgan Carlsson
preacher/pastor


fredag 14 juli 2017

Lettland - Skara - Finland !

Sitter på ett hotell o knaprar frukost.... Har predikat på en SommarFestival här i Seinajoki, Finland... 

Det har varit fantastiskt fina dagar på allt sätt... och då menar jag inte bara själva konferensen utan även gemenskapen o alla samtal! 

Under den senaste tiden har jag varit i Lettland, Skara och nu här i Seinajoki, Finland. I Lettland var jag i Daugavpils o hade förmånen att få ha med ett team, Mikael Severinsson, Thomas Arvidson o Dick Bergkvist. Vänner som jag känt i många mänga år....så man vet vad de går för. 

I Lettland var det som vanligt starka möten o vi fick se hur Ordets kraft o Jesu kärlek förvandlade liv. 

I Skara var jag inbjuden att predika en weekend i en tältkampanj. På tre kvällar bad mellan 40-45 människor en frälsningbön... Guds kraft manifesterades på ett tydligt o synligt sätt och ibland så blir det för många en enda lång och kraftfull predikan i sig själv. Gillar verkligen tältmöten.... En del säger att det inte funkar längre - inte sant! Inte där jag är i varje fall. 

Här I Finland har jag predikat på en större sommarkonferens, där jag tillsammans med Nicky Cruz (USA) Samuel Tedder (UK/FIN), Marko Selkoma (FIN) o Ryan Adams (USA) blivit inbjuden ... Starka möten och bra med folk. Gud är god. Jag kommer komma tillbaka till den regionen nästa vår 2018, för att fortsätta det som jag upplevde i mitt hjärta. 

Nu blir det två veckors ledigt innan jag ska til Vetlanda i Sverige o medverka två kvällar i en tältsatsning ... 

Vill också tacka alla er som står med i arbetet. Tillsammans är nyckelordet. Tack för all bönesupport o annan support som ni visat. Det är ovärderligt ! Vi känner en tacksamhet över att ni tror på det vi för, det vi står för och för dem vi är. TACK!!! 

Din "sommargåva" ger du till Mission of Hope: Plusgiro: 6290205-1 eller Swish till MoHI : 1233048907

Tack för din gåva !